Vilas achaca la situación en la cofradía de Cambados a una gestión destrosa del marisqueo y a un «vacío de poder»

La Voz CAMBADOS / LA VOZ

AROUSA · Exclusivo suscriptores

Martina Miser

Asegura que el pósito estaba en condiciones de hacer frente a los problemas cuando fue apartado de su cargo por una moción de censura

28 mar 2024 . Actualizado a las 09:14 h.

El ex patrón mayor de la cofradía de Cambados, José Manuel Vilas, asegura que la cofradía era, en el momento de la moción de censura que lo apartó del cargo, una entidad «solvente e capacitada para facer frente aos problemas». Sin embargo, el nuevo equipo que la dirige, dice, se ha limitado en todo este tiempo a «poñerse medallas do que non fixeron». A su juicio, «os problemas que afectan á entidade derivan da desastrosa xestión produtiva dos bancos marisqueiros e do vacío de poder á hora de tomar decisións incómodas pero imprescindibles para garantir a viabilidade económica». Señala, por ejemplo, a la presidenta de la agrupación de marisqueo a pie, Teresa Bugallo, a quien acusa de haber «dilapidado o traballo que herdou e a planificación dos bancos marisqueiros deixada por Mari Carmen Resúa, tomando decisións improvisadas e oportunistas que arrasaban as colleitas futuras».

Otra de las causas de la crisis es, dice Vilas, «a política de contentar a estómagos agradecidos», como la contratación de un «flamante despacho xurídico con un custe fóra de mercado» o el acuerdo alcanzado con la directiva del marisqueo a pie que trabaja en la cribadora. «Agora non se xeran cartos na lonxa para facer fronte aos pagos habituais sen ter que acudir a préstamos bancarios que elevarán os custes financeiros da entidade durante anos, sen que se tome algunha medida laboral paliativa», señala.

Otro asunto sobre el que pone el foco Vilas es sobre la que califica como «irregular xestión» de Porto de Cambados. Según asegura, desde la propia directiva de la cofradía «estanse a prexudicar e dinamitar os intereses económicos desta empresa estratéxica para a confraría, favorecendo os intereses da súa principal competidora».

Vilas insta a Alejandro Pérez, el patrón mayor, a «que asuma a súa responsabilidade» y a que «teña o valor de tomar decisións como un adulto, facendo as reformas ou medidas internas para garantir a viabilidade da confraría». Además, considera que «debería plantexarse se verdadeiramente ten o nivel necesario para dirixir a nosa entidade e se a súa incapacidade podería agravarse por unha situación legal de inhabilitación para desenvolver o seu cargo».